ביטול הסכם תמ"א 38

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תוכנית מתאר ארצית 38 היא התוכנית שכולנו מכירים בתור תמ"א 38 ויש לה שתי מטרות עיקריות. ראשית, המטרה שלה היא לחזק את יסודות המבנים שקיבלו היתר בניה לפני 1980 ולהכינם לקראת, חלילה, רעידת אדמה.

 

שנית, כדי לגרום ליזמים, קבלנים ודיירים להשקיע בפרויקטים האלה, היזמים עצמם מקבלים זכויות בניה ומגדילים בצורה כזאת את היצע האפשרויות בשוק. בנוסף לכך, הדיירים עצמם נהנים מדירות יפות ומטופחות יותר, בדרך כלל ערך הבניין כולו עולה כי משקיעים בלובי, יוצרים מקומות חניה ועוד. לכן ברור מדוע בלא מעט מקומות בארץ אנחנו רואים שיש פרויקטים של תמ"א 38 שעובדים עליהם במרץ. עם זאת, מה קורה אם הדיירים אכן חברו ליזם, חתמו איתו על חוזה אך בסופו של דבר הם רוצים לבטל את החוזה? האם זה אפשרי? ובאיזה תנאים? על כך במאמר שלפניכם.

 

יזם תמ"א 38 שמתגלה כקבלן חתימות

רוב האנשים לא מודעים לכך, אך בישראל שלנו יש אנשים שמציגים את עצמם בתור יזמים ובפועל הם רק קבלני חתימות. מה זה אומר אתם בוודאי תוהים? פשוט מאוד: זה אומר שאותו אדם שהציג את עצמו בפני דיירי הבניין שלכם כיזם אוסף את החתימות של כולכם, למעשה חותם איתכם על חוזה ואז מוכר את הזכויות הללו למישהו אחר שיבצע את העבודה בפועל. הרווח של אותו קבלן חתימות נובע מהעברת הזכויות הללו למי שיעשה את העבודה בפועל ובמילים אחרות, במינימום השקעה הוא הרוויח לא מעט כסף. כדאי לדעת שבמקרים כאלה בדרך כלל בהחלט תהיה אפשרות לבטל את ההסכם של תמ"א 38, כל עוד אתם כמובן מצליחים להוכיח שזה מה קשרה בפועל. חשוב להיות ערים לעניין הזה שכן לא מעט אנשים בוחרים להתנהל בצורה כזאת ואכן פעמים רבות הדיירים לא מרוצים מההתנהלות.

עורך דין תמא 38

 

איך בודקים את האפשרות לבטל את החוזה?

בין אם מדובר על השאלה איך אפשר לבטל חוזה תמ"א 38 ובין אם רוצים לבטל כל חוזה אחר, חשוב לפנות לאנשי המקצוע שיוכלו לעזור לנו. ביטול חוזה ללא נזקים וקנסות שצריך לשלם לצד השני זה עניין מאוד מורכב אך מצד שני, חשוב לדעת שפעמים רבות יש עילה לבטל את החוזה וגם אפשר להוכיח זאת. לכן, בין אם אתם חושבים על האפשרות הזאת ביחד עם שאר דיירי הבניין כי היזם הוא בעצם קבלן חתימות ובין אם הסיבה אחרת, כדאי שתפנו אל עורך דין תמ"א 38. עורך דין מקרקעין הוא הכתובת שלכם כי בדרך כלל עורכי דין כאלה הם גם האנשים שיסייעו לכם בעת מעמד החתימה על הסכם תמ"א 38. למעשה, כבר במעמד החתימה על ההסכם כדאי יהיה לבדוק את כל הסעיפים ולראות האם יש סעיף שמתייחס גם לביטול החוזה. כדאי לדעת שלא מעט חוזים והסכמים בנוגע לפרויקטים של תמ"א 38 בוטלו בסופו של דבר כי הפרויקט נתקע או בשל עילות אחרות כך שאתם לא לבד בעניין.

 

לאיזה עורך דין כדאי לכם לפנות?

בין אם אתם נמצאים עכשיו בשלב שבו אתם חושבים לחתום על הסכם תמ"א 38 ובין אם אתם כבר חתומים על הסכם כזה ורוצים לבטל אותו, כדאי שתבדקו לאיזה עורך דין אתם מתקשרים. עורך דין מקרקעין, כמו כל עורך דין אחר, צריך להגיע עם ידע, ניסיון וגם עדיף שיהיה לו רזומה בתחום הזה. כך תדעו שהוא יודע מה לעשות, מכיר את החוק ויכול לעזור לכם הרבה מעבר למה שנדמה לכם, אז למה לדחות את העניין?

ביטול הסכם תמ"א 38
ביטול הסכם תמ"א 38
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>